Fri frakt till ombud! Klarna logo

Twin Monotube Project Coilover Suspension VW T5 / T6 med DCC

  • 3,393.57 EUR

Twin Monotube Project Coilovers för DCC till din Volkswagen T5 / T6. Grymmaste coiloversatsten för din VW på marknaden! Snabb och fraktfri leverans!

I lager, 1-3 dagar

Artikelnummer: Twin-DCC1
Leverantör: Twin-Monotube Project

Twin Monotube Projects Coilovers för VW T5 / T6 med DCC

Vårt ultimata chassi för VW T5 och VW T6! Baserat på erfarenheten med våra Bilstein B14 coilover-satser för VW T5 / T6, erbjuder vi å ena sidan elektr. justerbar TWIN-MONOTUBE-PROJEKT coilover-sats som en logisk vidareutveckling till den DCC-kompatibla (som en ren Plug & Play-lösning), aktiv, fullt justerbar coilover-sats, som är den enda aktiva DCC-kompatibla VW T5/T6 coilover-satsen utrustad med Monotube HA-dämpare. Dessutom erbjuder vi nu även det mekaniskt förjusterbara dubbel-justerbara coilover-satsen, som i grundinställningen motsvarar komfortläget för el.justerbara twin-monotube project DCC coilover-satsen och erbjuder även oslagbar komfort inom området VW buss coilover-satser. 

Tack vare vår förmodligen världsomspännande unika erfarenhet inom området VW T5 T6 coilovers och en redan mycket god grund, kunde vi uppnå ytterligare förbättringar inom alla områden med ytterligare "finjusteringar" och optimeringar inom många områden och erbjuda ett körbeteende som är oöverträffad. Ren, fin lyhördhet, avsevärd minskning av sidolutning, rullnings- och stigningsrörelser med oslagbar komfort för coilover-fjädringar och sportupphängningar i VW-bussen. Vidare har hållbarheten och sättningsmotståndet i chassit högsta prioritet och därför när det kommer till fjädrar är det bara Eibach Tyskland som kommer ifråga som partner. För vår räkning har deras ingenjörer tagit fram rätt fjädrar, som sätter standarder vad gäller brotthållfasthet, inställningsstyrka, koordination och hållbarhet! Ett mycket viktigt och ofta underskattat ämne med coilovers, för att erbjuda maximalt på alla områden, speciellt med dessa tunga fordon och de därav följande tunga lasterna.

Einrohr, d.v.s. monotube-dämpning på styraxeln på VW T5 / T6 är för oss med elektr. Hårdhetsjusterbara dämpare är oumbärliga och i VW-bussens fall utformade med en extern reservoar för att optimera utrymme och kapacitet och säkerställa optimal dämpning. Detta gör oss unika i världen på VW-bussen. Återigen på framaxeln på VW T5/T6, som med vår Bilstein B14 (art.nr 47-196704), måste tvårörsdämpare (twintube) installeras, baserat på vår och Bilsteins erfarenhet, för att undvika resonans eller buller problem som uppstår på framaxeln med monotube-dämpare på T5 kan givetvis uteslutas. Det är ofta de "små sakerna" som är osynliga utifrån där de finaste komponenterna används (t.ex. med elektr. DCC framaxelkolvstänger: dubbla styrningar med extra stort avstånd för att optimera styrningen eller öka stabiliteten) Alla dämpare av elektr. justerbara chassi är pulverlackerade, kan demonteras helt och revideras!

Vi gör inga kompromisser med fjädrarna i TWIN-MONOTUBE-PROJECT coilover-satsen heller, och det var därför viktigt för oss att detta inte bara innebär utveckling av fjädrarna i samarbete med den globala fjädringsexperten Eibach. Men givetvis produceras de även av Eibach Tyskland i Tyskland för att konsekvent kunna erbjuda maximal kvalitet, inställningsstyrka och hållbarhet i samband med optimal koordination och brotthållfasthet.

Passar följande bilmodeller nedan:

  • Volkswagen T5 / T6. 

Varför ska du välja Twin Monotube Projects Coiloversystem?

  • Ökad säkerhet för dig och dina medtrafikanter!
  • 5 års garanti på Eibach fjädrar
  • Bättre väghållning vid max last.
  • All montering sker utan åverkan på karossen så produkten påverkar inte bilens garantier
  • Monteringstid ca 7h
  • Grymmaste coiloversatsten för din VW på marknaden
  • Vi erbjuder denna montering för 7000kr ex moms ink 4-hjulsinställning

Alla bilder är universal för respektive monteringssystem. Utseende på fjädrar, bälgar och fästen kan skilja sig en del ifrån de bilder som finns men de passar alltid den bil satsen avser.